Fata din tren de Paula Hawkins

P1160285.jpgImagini pentru fata din trenTitlu: Fata din tren
Autor: Paula Hawkins
Numărul de pagini: 217
Genuri: Dragoste, young-adult, viață, mister, thriller
Descriere: Rachel merge în fiecare dimineaţă cu acelaşi tren. Ştie că va aştepta la acelaşi semnal defect, timp în care va urmări ritualul de dimineaţă al unui cuplu ce locuieşte într-o casă de lângă calea ferată.

I-a botezat „Jess şi Jason” şi viaţa lor i se pare perfectă.

Până când într-o zi vede ceva ce o şochează. Totul se schimbă şi Rachel are şansa de a lua parte la vieţile pe care le-a observat doar de pe margine.

Tu nu o cunoşti.
Dar ea te cunoaşte.

Nota: 5/5
♥  ♥  ♥  
♥  

Această carte era pe lista mea de lectură încă de când a apărut tradusă prima dată. Am tot amânat lecturarea ei din diferite motive, însă în toamna aceasta a apărut şi filmul şi am zis că trebuie neapărat să-l văd, dar nu înainte să lecturez cartea, desigur. O aveam descărcată în format PDF de mai mult timp şi am decis să nu o mai cumpăr. Am convins-o şi pe prietena mea s-o citească şi ne-am apucat de lectură.

Să fiu sinceră, nu ştiam la ce să mă aştept. Nu citisem foarte multe despre carte. Nu vizionasem nici trailer-ul filmului. Am stat cât se poate de departe de spoilere aşa că Paula Hawkins a reuşit să mă uimească în cele mai neaşteptate moduri posibile.

P1160294.jpgp1160297Încă din primele 50 de pagini m-a fermecat şi am ştiut că o să iubesc cartea. Este vorba despre Rachel, o alcoolică de vreo 30 de ani pe care a lăsat-o soţul pentru altă femeie, Anna. Din cauza dependenţei sale de alcool, Rachel şi-a pierdut nu doar căsnicia, dar şi slujba. Aceasta mergea în fiecare dimineaţă la Londra cu trenul de la ora 8:04 pretinzând că pleacă la muncă, când defapt hoinărea pe străzi. În fiecare dimineaţă, din tren zărea un cuplu pe care i-a poreclit Jess şi Jason. Rachel a creat o întreagă poveste de dragoste în jurul celor doi, închipuindu-şi că ei trăiesc fericirea pe care ea a pierdut-o. Totul ia o întorsătură când Rachel o zăreşte din tren pe Jess cu un alt bărbat.

p1160288

Acţiunea este povestită din punctul de vedere a celor trei personaje principale: Rachel, Anna şi Megan. Pe parcursul lecturii descoperim că cele trei femei nu sunt chiar atât de diferite pe cât par. Au în comun mai multe lucruri de cât s-ar fi gândit, iar destinele lor se încrucişează indiferent de cât de mult încearcă ele să prevină acest lucru.
Citind cartea reuşim să călătorim în timp, autoarea transportându-ne cu uşurinţă în trecut, însă având grijă să nu dezvăluie prea mult.
Fata din tren a reuşit să mă ţină cu sufletul la gură pe tot parcursul lecturii, iar finalul mi-a plăcut extrem de mult. A reuşit să-mi atingă sufletul şi să simt tot ce-au simţit personajele.

загружено.jpg

“Sunt zile când mă simt atât de rău, încât trebuie să beau; alteori mă simt atât de rău, încât nu pot să beau niciun strop.”

“Nu voi fi niciodată invidioasă pe fericirea lui, doar că mi-am dorit să fi fost fericit cu mine.”

“Şi avea dreptate, ştiu că nu mai putem. Că n-ar mai trebui, că s-ar impune să ne oprim, dar n-o vom face. Nu va fi ultima dată. Nu mă va refuza. Mă gândeam la asta în drum spre casă şi asta îmi place cel mai mult: să am putere asupra cuiva. E ameţitor!”

“…nici măcar nu mă gândesc la el, dar nu contează, pentru că el nu ştie asta. Sunt suficient de bună încât să-l fac să creadă că numai pe el îl am în minte.”

“N-a înţeles niciodată cum de era posibil să-ţi fie dor de ceva ce n-ai avut niciodată, cum putea să te doară.”

“Nu-mi pasă că e nouă dimineaţa, mi-e frică şi nu vreau să fiu nevoită să mă gândesc. ”

“Dar crede că o să stau să bocesc după el, are mult de aşteptat. Pot să trăiesc şi fără el, pot să mă descurc foarte bine fără el – dar nu-mi place să pierd. Nu mă caracterizează. Nimic din toate astea nu mă caracterizează. Eu nu sunt respinsă de nimeni. Eu sunt cea care întoarce spatele şi pleacă.”

“Pumnalul din inima mea se răsuceşte, iar şi iar, şi iar.”

p1160286

Fata din tren de Paula Hawkins în format PDF !

GooseNoBackground

 

One thought on “Fata din tren de Paula Hawkins

Leave a Reply

