Kira – Kira de Cynthia Kadohata

kira-kira_1_fullsizeTitlu: Kira – Kira
Autor: Cynthia Kadohata
Numărul de pagini: 188
Genuri: aventură , clasică
Descriere: 
Pentru Lynn, kira-kira este cuvântul care denumeşte tot ce e frumos: cerul albastru, căţeluşii, pisicuţele, fluturii… Când fetiţa se mută împreună cu familia ei din comunitatea japoneză din Iowa în Georgia, ea îşi ajută sora mai mică, pe Katie, să se adapteze noului stil de viaţă. Dar când Lynn se îmbolnăveşte foarte grav, iar familia începe să se destrame, se pare că e rândul lui Katie să-i reamintească surorii ei că în lume există întotdeauna lucruri kira-kira…

”…pentru că părinţii noştri spuseseră că a lovi pe cineva e cel mai urât lucru pe care îl puteai face. Să furi era pe locul al doilea, iar să minţi, pe al treilea. Aveam să comit toate aceste nelegiuiri înainte de a împlini doisprezece ani.” – Katie

Nota: 4/5
♥ ♥
♥ 

Doamne, de cât timp nu am mai trecut pe la bibliotecă uite că au adus şi cărţi noi… 🙂 De data aceasta uite că Kira – Kira mă striga de pe raft mai tare de cât orice altă carte şi pot spune că a meritat. Mi-a plăcut foarte mult cartea, chiar îmi pare rău că trebuie să o returnez.

Kira – Kira înseamnă tot ce e frumos şi curat, kira – kira înseamnă libertate, curaj, bucurie şi cunoaştere, iar Lynn se regăsea cel mai bine în această expresie.

P1030935g.jpg

Cartea este scrisă la persoana I, din perspectiva lui Katie, sora mai mică a personajei principale, Lynn. Katie ne povesteşte despre sora ei şi despre cât de perfectă o consideră. Pentru ea, Lynn era un exemplu, un geniu, perfecţiunea întruchipată. Lynn ştia totul, ştia cum să-ţi răspundă la orice întrebare, putea face ca kira – kira să prindă viaţă.

Însă Katie creşte şi realizează că sora ei are imperfecţiuni şi face multe greşeli. Katie începe să-şi formeze propriile opinii cu privire la lumea ce o înconjoară şi îndrăzneşte să o contrazică pe Lynn, ceea ce mi-a plăcut.
Din multe puncte de vedere, Katie m-a impresionat mai mult de cât Lynn, toate lucurile pe care le făcea păreau a fi inocente.

P1030925vv

Într-un fel sau altul, această carte m-a ajutat să intru în capul surorii mele..E complicat să ai 11 ani şi nimeni să nu te ia în serios, iar sora ta să te trateze ca pe un copil mic. Am învăţat mai multe de la Katie, care era mică, decât de la Lynn.

Kira – Kira m-a dus cu totul într-o altă lume. Chiar dacă nu este o distopie sau o carte fantastică, citind-o mă aflam în celălalt capăt al lumii. Cartea fiind despre o familie de japonezi, ce s-au mutat în Georgia, m-a făcut să văd lumea din perspectiva ”celor de culoare”, am văzut cum sunt trataţi şi cât e de complicat să fii altfel, într-o lume în care, într-un fel sau altul- cu toţii sunt la fel.

P1030927zg

Cartea este destul de subţire, având 188 de pagini şi un scris măşcat. Eu am citit-o într-o zi, deci se citeşte repede şi uşor. Din punctul meu de vedere, aceasta este o lectură potrivită pentru toate vârstele, deoarece fiecare din noi are ceva de învăţat din ea.

Recomand această carte, în special celor pasoionaţi de ţările asiatice şi de cultura japoneză.

P1030924ttt

Încă un aspect care mi-a plăcut la exteriorul acestei cărţi este faptul că la începutul fiecărui capitol, pe vertical, este scris ceva în japoneză. Bănuiesc că scrie kira – kira, dar nu vorbesc japoneză (chiar dacă mi-aş dori) şi nu vă pot garanta 🙂

P1030929ss
“Lynn era cea mai curajoasă fată din lume. Unde mai pui că era şi genială! Ştiu asta pentru că am întrebat-o într-o zi: “Eşti un geniu?”, la care ea a răspuns simplu: ‘”Da”.” ❤

GooseNoBackground

One thought on “Kira – Kira de Cynthia Kadohata

  1. Pingback: ~

Leave a Reply

