Crima din Orient Express de Agatha Christie

coperta_1531_big-gifTitlu: Crima din Orient Express
Autor: Agatha Christie
Numărul de pagini: 250
Genuri: Crimă, ficţiune, mister, clasică, carte poliţistă
Descriere: Dintr-o data rechemat la Londra  din  Istanbul, celebrul detectiv belgian Hercule Poirot se trezeste fortat sa plece spre  Calais cu trenul,  Orient Express. Imediat după miezul nopții, o furtună de zăpadă oprește  Orient Expressul. Trenul de lux  este surprinzator de plin pentru  această  perioada a anului, dar la sfârșitul nopții are  un pasager mai puțin. Un american zăce  mort în cabina lui, injunghiat de zeci de ori cu ușa încuiată din interior. Devine evident faptul că criminalul trebuie să fie unul dintre pasageri. Poirot este rapid numit în funcția de investigator al crimei . Problemele încep atunci când se dovedește că toți au  motive să îl ucidă pe Ratchett  dar  și alibiuri. Poirot se confruntă cu o enigmă majoră. Totul pare a fi un mister.

Nota: 4.5/5
♥  ♥  ♥
♥ 

Da, aţi văzut bine, i-am dat 4.5 din 5 unei cărţi scrise de Agatha Christie. Cum e posibil? Păi vă spun imediat.
Crima din Orient Express este o carte extraordinară care mi-a plăcut extrem de mult, dar motivul pentru care am notat-o cu 4.5 din 5 este că nu mi-a plăcut prima parte.
Cartea este împărţită în câteva părţi, iar pe mine prima – m-a plictisit. În rest nu am nimic de obiectat 🙂

P1020027

Nu ştiu sigur dacă autoarea ne-a oferit destule indicii pentru a găsi criminalul înaintea lui Poirot, dar vă spun sincer că mie nici măcar nu mi-a trecut prin cap acest final. M-a lăsat mască…ca deobicei. Cartea nu este greu de citit, dar rezolvarea acestei crime m-a depăşit.

Cred că Crima din Orient Express este cea mai complicată crimă creată vreodată de Agatha. Criminalul a reuşit să îl ducă în eroare şi pe Poirot în unele momente.

P1020031

Citind această care m-am întrebat de multe ori dacă eu aş fi fost în stare să-l omor cu atâta cruzime pe Ratchett, chiar dacă o merită din plin.

La sfârşit, Poirot ne prezintă două soluţii ale acestui caz, iar dacă Bouc a ales să-i dea crezare primei variante, eu o s-o aleg pe a doua. Mereu mi-au plăcut lucrurile mai complexe.

P1020033

Eu deţin ediţia de la Adevărul din colecţia 100 de opere esenţiale. În această ediţie puteţi zări şi câteva imagini alb-negru pe ici-colo. O puteţi prcura din orice librărie sau din chioşcurile de ziare.

V-o recomand din tot sufletul, iar dacă aţi citit-o abia aştept să aud citesc părerile voastre.

P1020037

” Dacă mă scuzaţi pentru că voi fi subiectiv… nu-mi place faţa dumneavoastră, domnule Ratchett, îi spuse el şi cu aceasa părăsi vagonul. ” ❤

GooseNoBackground

2 thoughts on “Crima din Orient Express de Agatha Christie

  1. Pingback: ~

Leave a Reply

