Zece negri mititei de Agatha Christie


zece-negri-mititei.jpgTitlu: Zece negri mititei

Autor: Agatha christie
Numărul de pagini: 206
Gen: Clasice, carte Polițistă, mister
Descriere:  
Zece straini sunt atrasi de un misterios U.N. Owen, intr-o casa de pe o insula izolata, din apropierea Devon-ului. “Noua… ” In timpul cinei, un mesaj inregistrat ii acuza pe fiecare in parte de cate o crima, iar in final, in aceeasi seara, unul dintre oaspeti moare. “Opt… ” Rupti de lume din cauza unei furtuni violente si urmariti de versurile unei vechi poezii pentru copii, care numara descrescator de la zece la zero, oaspetii lui U.N. Owen incep, unul cate unul, sa moara. “Sapte… ” Care dintre ei este criminalul? Oare va supravietui cineva?
M-am convins încă o dată de genialitatea Agathei Christie.

Nota: 5/5
♥  ♥  ♥
♥ 

Cartea e genială, nu mă puteam opri din citit. O recomand tuturor, este perfectă pentru orice vîrstă. Sfîrşitul a fost genial, dar trebuie să recunosc că aveam cîteva bănuieli asupra criminalului.
345ecabc43158976b7d0ca3233290687 (1)

Am încercat de mai multe ori să identific criminalul şi am avut mai multe teorii, care, pînă la urmă s-au dovedit a fi greşite.  Chiar din momentul în care invitaţii au ajuns pe insulă am început să îi studiez, iar din momentul în care prima persoană şi-a dat ultima suflare am început să-i  bănuiesc, pe rînd, pe fiecare dintre cei prezenţi pe insulă.
Mi-a plăcut mult metoda criminalului de a-şi alege victimele cu ajutorul poeziei pentru copii, care ne este prezentată la începutul cărţii.

P1010180

“Zece negri mititei au mâncat la cină ouă,
Unul însă s-a-necat și-au rămas doar nouă.
Nouă negri mititei au stat noaptea până-n zori,
Unu-a adormit din ei și-au rămas doar opt.
Opt negri mititei au mers la Devon în noapte,
Unul nu s-a-ntors din ei și-au rămas doar șapte.
Șapte negri mititei spărgeau lemne lângă casă,
Unul s-a tăiat din ei și-au rămas șase.
Șase negri mititei se jucau cu-albine mici.
Pe unul l-au pișcat din ei și-au rămas doar cinci.
Cinci negri mititei îndrăgeau legea, nu teatrul,
Unul s-a făcut jurist și-au rămas doar patru.
Patru negri mititei merg la mare, drăguțeii,
Unul fu-necat din ei și-au rămas doar trei.
Trei negri mititei merg la zoo-n papuci noi,
Pe-unul ursul l-a mancat și-au rămas doar doi.
Doi negri mititei făceau plajă ca nebunii,
Unul s-a prăjit din ei și-a rămas doar unul.
Un negru mititel trăia singur-singurel,
Într-o zi s-a spânzurat și n-a mai rămas nici el.”

 Editiţia pe care o deţin eu este cea din colecţia ” 100 de cărţi pe care trebuie să le ai în bibliotecă” de la adevărul. Aceasta conţine, pe lîngă ” Zece negri mititei”, şi cartea ” Crima din Orient Express” scrisă, dinnou, de Agatha Christie. După cum puteţi observa, cartea mai conţine şi ilustraţii fiind, dacă nu greşesc, două sau trei la număr.

“Vera zâmbi. Desigur! Aceasta era Insula Negrului. Se așeză din nou pe scaunul de la fereastră și privi marea. Cât de întinsă era marea! De aici nu se vedea nimic altceva decât întinderea nemărginită de ape albastre, agitându-se sub soarele apusului.
Marea… Care, atât de calmă azi, putea fi atât de crudă uneori… Înecat. Găsit înecat. Înecat la mal. Înecat… Înecat… Înecat…
Nu, nu se va gândi la asta. Refuza să se gândească la asta!
Toate acestea se încheiaseră cu mult timp în urmă…”

GooseNoBackground
7 thoughts on “Zece negri mititei de Agatha Christie

  1. Am început şi eu să citesc cartea, chiar este foarte interesantă, am ajuns deja la partea cand primul dintre ei a murit.. de aici se vor complica lucrurile 🙂
    În orice caz, îmi plac romanele poliţiste.

    Like

  2. Am citit această carte acum 5 sau 6 ani. Mi-a plăcut extrem de mult!! Şi aşa mi-am deschis pasiunea pentru cărţile poliţiste.
    Nici eu nu am reuşit să identific criminalul pe parcursul cărţii, iar când am ajuns la final am rămas cu gura căscată.

    Like

  3. Doamne, a fost genială cartea! M-a ținut în suspans și, la fel ca tine, am tot făcut eu anumite teorii, dar mereu s-au dovedit greșite și după îmi ziceam: “Mda, până la urmă, n-avea cum să fie X”. Într-adevăr, și ideea cu poezia a fost super. E singura carte pe care am citit-o de la Agatha Christie, dar cu siguranță o să mai citesc. 😀
    Uite și recenzia mea aici: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/2015/11/zece-negri-mititei-agatha-christie.html

    Like

    1. O sa ma uit neaparat cind am imu fac timp. Iti mai recomand Moarte pe nil si Dupa inmormantare…ambele fiind de la aceasta autoare. Fac un read along pe instagram impreuna cu inca o bloggerita si citim Crima de pe Orient Express. Ai putea sa te alaturi avind in vedere ca ai citit doar o carte de la Agatha C..

      Liked by 1 person

      1. Mi-ar plăcea, doar că momentan nu am de unde să fac rost de carte. Însă, cu altă ocazie, chiar m-aș bucura. 😀

        Like

Leave a Reply

