De veghe în lanul de secară de J.D. Salinger


скачанные файлыTitlu: De veghe în lanul de secară

Autor: J.D. Salinger
Numărul de pagini: 222
Tip: Familie, adolescent, young-adult, viaţă

Descriere: Romanul publicat in 1951 i-a adus autorului un renume universal. Putine carti din literatura secolului trecut s-au bucurat de o asemenea atentie, atit din partea criticii, cit si, cu mult mai important, din partea publicului. Scris la persoana I, din perspectiva unui pusti de 17 ani, „De veghe in lanul de secara” a devenit emblematic pentru toti adolescentii revoltati de ipocrizia lumii adultilor. Holden Cauldfield – personaj din aceeasi categorie cu Huckleberry Finn – lupta pentru propria identitate intr-o lume care depersonalizeaza, uniformizeaza, distruge inocenta specifica fiintei umane. Armele sale sint simple: o sinceritate debordanta, dublata de un extraordinar simt al umorului, de la prima si pina la ultima pagina a cartii.
Nici eu nu cunoşteam prea multe despre carte în momentul în care am început să o citesc. Citisem cîteva recenzii, dar nu am înţeles despre ce este. Un lucru ştiu despre aceată carte: ori o iubeşti, ori o urăşti. Iar mie evident că mi-a plăcut.

Nota: 4/5
♥  ♥  ♥

Poate că vă întrebaţi de ce i-am dat 4 stele în loc de 5, însă am cîteva motive. La începutul cărţii credeam că o să-i dau 3.5, dar cum aş putea îndrăzni să îi dau aceeaşi notă ca şi cărţii Roşu şi negru de Stendhal. Nu e corect. Pentru un timp am fost blocată între 3.5 şi 4, dar cînd am citit ultimele 5 capitole din carte eram gata să-i dau 5 steluţe.
+Nu ştiu de ce, dar mi-a plăcut foarte mult sfîrşitul.  Nu ştiu dacă aţi observat, dar mie mereu îmi plac sfîrşiturile…chiar dacă este o carte rea sau ceva ce-a trebuit să citesc pentru şcoală.
+Deasemenea mi-a plăcut limbajul adolescentin şi simplitatea cu care a fost scrisă cartea. Într-un fel mi-a adus aminte de ” Căutând-o pe Alaska” de John Green, ceea ce e nebunesc, deoarece aceste cărţi nu seamănă practic deloc.
P1010156.JPG
– Un lucru care nu mi-a plăcut la carte este că unele dinte gîndurile lui Holden m-au cam plictisit. Uneori mă săturam să citesc într-una povestea de viaţă a lui Holden, cînd tot ce-mi doream era să văd unde pleacă sau ce va urma.
… Dar n-o să mint, multe dintre acestea erau foarte interesante.
Nu ştiu dacă este un lucru bun sau rău ( cred că depinde de preferinţele fiecărui cititor), dar cartea este despre viaţa reală. Nu este deloc ca ” Jocurile foamei” (pe care nu am citit-o, dar am văzut filmele) sau ca seria Labirintul. În timp ce o citeşti nu o să te gîndeşti ” O să moară sau o să trăiască?”. Această carte  este despre un băiat şi ce gîndeşte el.

Alte gînduri & recomandări:
Mie mi-a plăcut foarte mult cartea şi cu siguranţă o voi reciti cînd găsesc varianta în engleză.
Vă recomand să citiţi varianta originală (în engleză), deoarece sunt unele cuvinte care nu se pot traduce în alte limbi şi poate fi mai complicat să înţelegi sensul. Eu, personal am citit cartea în limba rusă, însă mi-ar fi plăcut să o găsesc în engleză..am căutat-o în toate librăriile cred ( dacă sunteţi din Chişinău şi aţi găsit-o vă rog spune-ţi-mi şi mie unde 🙂 ).
În română sau rusă o puteţi găsi la librăria Librarius.
P1010053.JPG

P.S: Personajul meu favorit a fost Phoebe. Dacă ai citit cartea spune-mi în comentarii de cine ţi-a plăcut ţie cel mai mult.

GooseNoBackground

 

Leave a Reply

